.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آغاز اجراي طرح‌هاي دريا در مازندران

مراسم افتتاحيه طرح‌هاي درياي استان مازندران با حضور استاندار، نماينده مردم نور و محمودآباد در مجلس، فرمانداران شهرهاي ساحلي مازندران و مسوولان طرح‌هاي درياي استان در منطقه طرح درياي آهي مازندران آغاز شد.

به گزارش مهر، استاندار مازندران در اين مراسم گفت: توسعه سفر و رونق صنعت گردشگري مي‌تواند نقش اساسي در توليد اشتغال و جذب گردشگري در استان داشته باشد.
ابوطالب شفقت با اشاره به اين‌كه مازندران مي‌تواند در افق چشم‌انداز 20 ساله به عنوان قطب گردشگري مطرح شود، تصريح كرد: بايد فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري براي توسعه گردشگري دريايي در استان‌هاي شمالي فراهم شود.

وي با بيان اين‌كه در طول فعاليت دولت نهم 340 پروژه بزرگ گردشگري با اعتباري معادل 1450 ميليارد تومان در استان سرمايه‌گذاري شده است، افزود: گردشگري مي‌تواند فرصت طلايي براي توسعه فعاليت‌هاي فرهنگي، بومي و اقليم مناطق باشد.

رئيس ستاد دائمي تسهيلات سفر و توسعه گردشگري مازندران در بخش ديگري از سخنانش از ناجيان غريق خواست با برنامه‌ريزي اصولي و محوري از شنا كردن مسافران در مناطق ممنوعه جدا خودداري كنند.

وي نيروي انتظامي، سازمان تبليغات و ساير دستگاه‌هاي فرهنگي را موظف كرد تا نسبت به ايجاد طرح‌هاي تاثيرگذار فرهنگي براي مقابله با آسيب‌هاي موجود در ساحل برنامه‌ريزي اصولي داشته باشند.

شفقت با بيان اين‌كه 90 درصد افراد مراجعه‌كننده به ساحل درياي مازندران را مسافران و افراد غيربومي تشكيل مي‌دهند، خواستار حفظ بهداشت محيط دريا توسط گردشگران شد.

استاندار مازندران همچنين خواستار تدوين نظام بيمه‌اي براي افراد مراجعه‌كننده به دريا شد.

وي با اشاره به وجود راه‌هاي شرياني استان و كمبود راه‌هاي دسترسي به دريا و مناطق گردشگري استان از مسوولان كشوري و نمايندگان مجلس هشتم خواست تا اعتبارات مربوط به ساحل دريا را با نگاه ملي و همه‌جانبه تصويب كنند.

شفقت پيش‌بيني كرد امسال 20 ميليون مسافر به استان سرسبز مازندران سفر كنند.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مازندران با اشاره به اين‌كه در سفر استاني هيات دولت به مازندران 60 منطقه نمونه گردشگري تصويب شده است، اظهار كرد: 15 منطقه نمونه استان مرتبط به سواحل دريا است.

رحمت عباس‌نژاد اظهار كرد: سند فرابخشي گردشگري دريايي توسط دولت تدوين و بزودي از طريق شوراي عالي شهرسازي و معماري به دستگاه‌هاي اجرايي ابلاغ مي‌شود.

وي افزود: زيرساخت‌هاي سرمايه‌گذاري در حوزه سواحل دريا فراهم شده و تاكنون 10 نقطه از ساحل درياي مازندران براي اجراي طرح‌هاي دريا به بخش خصوصي واگذار شده است.

وي با اشاره به اين‌كه دولت يك ميليارد تومان اعتبار براي اجراي طرح‌هاي سالم‌سازي دريا و توسعه گردشگري در مازندران به اين سازمان اختصاص داده است، تصريح كرد: سرمايه‌گذاران و شهرداران شهرهاي ساحلي استان مي‌توانند با ارائه برنامه ساماندهي سواحل نسبت به دريافت اين اعتبارات اقدام كنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.085 seconds.